LEI-certifikat + LEI-tag

  • Din virksomheds globale indentitetscertifikat
  • En international ISO-standard der bygger på LEI
  • Gør bankers, mægleres og andres overholdelse af krav nemmere
  • Opbyg troværdighed i dine kunders og partneres øjne med et LEI-certifikat*
  • Vis oplysninger om din virksomhed på din hjemmeside med et LEI-tag
  • Et direkte link mellem LEI-tag og dit elektroniske LEI-certifikat
  • Kopiér blot vores kodestykke til din header for nemt at vise LEI-tagget på din hjemmeside
  • Du kan også bestille et papircertifikat til din arbejdsplads

Hvad er et LEI-certifikat?

Et LEI-certifikat er et dokument med dine virksomhedsoplysninger. LEI er baseret på en juridisk enhedsidentifikator (LEI), der er en international standard (ISO 17442) som anerkendes af G20-landene. LEI-certifikatets formål er at standardisere oplysninger om juridiske enheder i hele verden. 

LEI Register har troværdige oplysninger om alle de LEI-certifikater, der udgives i verden. Vores database kører på en global LEI-standard og har troværdige/sammensluttede oplysninger, som holdes opdateret med en årlig oplysningsfornyelse**. Dit LEI-certifikat vil blive udgivet elektronisk på alle LEI Register hjemmesider i verden (31 hjemmesider). Du modtager et elektronisk dokument på din e-mail, og du kan også bestille en papirkopi af dit certifikatdokument (fysisk A4-kopi), hvis du ønsker det. Vi leverer den til dig inden for syv arbejdsdage. 

Hvorfor bør jeg anskaffe et LEI-certifikat?

Det er meget normalt, at din bank eller mægler beder om dit LEI eller bevis på det, når du åbner en konto, eller før du foretager en finansiel transaktion. Det er her, at LEI-certifikatet er nyttigt. Du kan videresende et elektronisk LEI-certifikat via e-mail til deres onboarding-team eller uploade det til din bankkonto eller din handelskonto. Vi tilbyder også et fysisk papircertifikat, som du kan bestille til din arbejdsplads.

LEI-certifikater kræves af juridiske enheder, som regelmæssigt inkorporerer finansielle transaktioner. Dette omfatter køb af aktier, obligationer og andre værdipapirer. Desuden kræver nogle jurisdiktioner, at juridiske enheder indhenter et LEI for at være nemt identificerbare. Der er flere brancher, som nu kræver, at der ansøges om et LEI. Læs mere om, hvem der skal have et LEI-nummer.


Hvad er et LEI-tag?

Et LEI-tag er en informationsdatakilde, som du kan vise på din hjemmeside for at indikere den juridiske enhed bag hjemmesiden. Hjemmesidebesøgende kan klikke på LEI-tagget, åbne det og se de basale oplysninger såsom det fulde juridiske navn og adressen. Ved at klikke på LEI-tagget endnu en gang, vil en ny fane åbnes med din virksomheds LEI-certifikatside på LEI Registers hjemmeside, som har alle de oplysninger, der er baseret på dit LEI.

Hvorfor bør jeg anskaffe et LEI-tag?

I nogle lande skal man vise sit virksomhedsnavn på virksomhedens hjemmeside. Ikke nødvendigvis på hvert enkelt side, men det skal være tilgængeligt for dine besøgende, så de kan validere den juridiske enhed bag hjemmesiden. I andre lande er det ikke påkrævet, men det er god skik at have det vist for at bygge troværdighed mellem dine hjemmesidebesøgende. Dette øger også chancen for, at folk vil interagere på din hjemmeside. LEI-tagget indikerer også, at du har en aktiv LEI-kode, som gør din virksomhed mere troværdig.

Kan jeg vise disse oplysninger selv, eller bruge et andet troværdighedsmærke?

Mange virksomheder, som sælger troværdighedsmærker, validerer reelt set ikke dine oplysninger efter den indledende ansøgning. Hvis du ikke fornyer dit LEI-nummer og -certifikat årligt, vil dit LEI-certifikat og -tag blive vist som »Inaktivt«, hvilket betyder, at dine oplysninger er udløbet. Hvis du opdaterer oplysningerne, tjekker vi dem, validerer dem med dit lokale virksomhedsregister og viser statussen »Aktivt«.

Ja, du kan vise alle disse oplysninger selv, men at få et LEI-tag til din hjemmeside indikerer, at du har taget tingene et skridt videre og valideret dine oplysninger efter en global standard som LEI (ISO 17442), samt at dine oplysninger er offentlige og at du har et LEI-certifikat. Med et LEI-tag vil du være direkte forbundet til dit LEI-certifikat, og det kan du vise til kunder for at skabe mere troværdighed.


Priser for LEI-LEI-certifikat + tag

 

År LEI LEI-certifikat + tag Fysisk kopi af certifikat
1 349 kr +74.95 kr +149.95 kr
3 987 kr +195.95 kr +149.95 kr
5 1290 kr +349.95 kr +149.95 kr

Hvordan implementerer man LEI-tagget på sin hjemmeside?

Her er et HTML-scriptstykke, som du skal kopiere og indsætte i <head> på din hjemmeside.
Udskift XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX med LEI-koden for din virksomhed:

<script src="https://leiadmin.com/leitag.js?lei=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"></script>

For at få en mørkeblå version af LEI-tagget i stedet for den lysere, hvide version skal du bruge attributten color=dark:

<script src="https://leiadmin.com/leitag.js?color=dark&lei=XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"></script>

Derefter vil det klikbare LEI-tag med gyldige oplysninger om dit LEI-nummer og din virksomhed vises i nederste højre hjørne på din hjemmeside.

WordPress

En nem løsning ville være at installere eksempelvis et Insert Headers and Footers plugin for at tillade nem kopiering og indsætning af scriptstykker på din hjemmeside. Følg instruktionerne om installation af plugin, og kopiér og indsæt LEI-tagstykket i headerboksen under dit WordPress-kontrolpanel som administrator. Du kan også tilføje koden som brugerdefineret kode, hvis du har udviklet brugerdefinerede plugins på din hjemmeside.

Insert Headers and Footers

Drupal

Stort set samme tilgang som for WordPress, men for Drupal skal du bruge modulet Header and Footer Scripts :

https://www.drupal.org/project/header_and_footer_scripts

Andre

Du kan basalt set google "tilføjelse af javascript" og din platforms eller frameworks navn, for at se instruktioner om hvordan du installerer scriptet. Det krævede antal webudviklingstimer bør ikke overskride 15 til 30 minutter.